Sepatu Boots kaki tinggi Dan Lutut Wanita

20/05/2014 14:58

Sepatu untuk wanita telah lebih lanjut mengenai kenyataan fesyen daripada kira-kira fungsi. Artikel ini memberi maklumat lanjut mengenai but lutut tinggi dan paha tinggi

But wanita adalah jauh berbeza dari but dipakai oleh lelaki untuk alasan yang mudah bahawa wanita memakai mereka lebih untuk faktor ketekunan mereka. Lutut tinggi but paha tinggi dan benar-benar perlu melakukan lebih dengan faktor feminin seksi daripada fungsi. Ini telah dipopularkan oleh jalan yg mengigal model wanita dan filem-filem seperti Pretty Woman .

Lutut tinggi

Ini datang sehingga lutut apabila dipakai . Secara umumnya , but akan berakhir di suatu tempat di bawah permukaan tempurung lutut , dan terdapat beberapa cara memakai mereka . Wanita mungkin memakainya dengan seluar seperti but koboi lelaki, mereka mungkin memakai mereka dengan skirt pendek , atau hanya kira-kira apa-apa cara yang rasa musim ini. Terdapat warna berkesudahan di sini, dan kadang-kadang gaya mereka begitu unik bahawa wanita akan lebih suka membeli but pertama dan kemudian seluruh ensemble mereka.

But ini boleh diperbuat daripada kulit, getah sintetik, atau mana-mana bahan daripada karbonat keluarga polyvinyl . Bahan-bahan yang boleh disimpan kosong dan matte - siap untuk memakai biasa , atau mereka mungkin dibuat ultra berkilat untuk sentuhan yang lebih glamor. Mereka boleh zip, lengkokan , dicampur , Jalinan , atau hanya tergelincir di jika mereka patut betul. Jenis tumit biasa yang boleh anda dapati di kasut ini stilettos dan tumit platform, tetapi rumah pangsa juga menjadi biasa.

Secara umumnya, kasut ini boleh dipakai untuk bekerja dan juga untuk suatu pihak. Wanita yang perlu bekerja di luar rumah banyak boleh memakainya untuk perlindungan. Mereka juga baik untuk berkelah. Pada masa yang sama, mereka boleh menjadi sebahagian berbangga dengan ensemble keseluruhan wanita untuk suatu pihak. Oleh itu , but ini agak serba boleh.

Paha tinggi

' Paha tinggi ' bermaksud bahawa mereka datang sehingga paha. Panjangnya adalah berbeza, tetapi mereka boleh dikenal pasti oleh hakikat bahawa kasut ini secara umumnya cara di atas lutut. Mereka membuat dan struktur kebanyakannya sama dengan lutut- naik, tetapi bahan yang digunakan adalah lebih fleksibel bagi membolehkan pergerakan lutut kerana ia akan berada di dalam but.

Tetapi tidak seperti lutut- naik, paha - paras yang digunakan oleh wanita secara eksklusif untuk fesyen. Julia Roberts dibuat but ini terkenal dengan perbuatan beliau dalam Pretty Woman , termasuk adegan beliau seductively keluar daripada mereka. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, but ini telah melangkah dari dunia glamor tulen kepada dunia Erotika , dan juga fetish . Kaki dan kaki fetishism adalah domain yang besar untuk paha - naik, dan terdapat seluruh dunia seks alternatif sekitar but ini. Wanita yang memakai paha paras tertinggi biasanya most comfortable pregnancy shoes typecast sebagai kelebihan dalam sadomasochism .

Kebanyakan divas muzik wanita hari ini telah sported paha tertinggi di suatu tempat atau yang lain, dan sebahagian daripada mereka telah pun dilakukan konsert hidup dalam but ini. Antara nama-nama besar dalam dunia busana anggun mewujudkan niche fesyen untuk kasut ini dan mereka menakjubkan berjaya. Jadi, walaupun terdapat banyak typecasting untuk but ini , agak jelas bahawa mereka mempunyai tempat mereka dalam fesyen arus perdana juga.